pátek 15. března 2013

Shit that customers say

Pohodový pátek a výroční článek číslo 100. Připomíná mi to, že s číslovkami je teď populární hejtovat. Dostaneme se na 100 způsobů, jak naštvat obsluhu v kavárně?


#1: Čeká tu na mě někdo?
Vidím vás poprvé, ale dejte mi chvilku, podívám se do své věštecké koule.

#2: Lístek nechci, ale vůbec nevím, co bych si dal. 
Ale jistě, že známe všechno, co je v lístku i s cenami. Ani se tam nedívejte! Koneckonců všichni ostatní zákazníci už na stole něco mají a tamti dokonce dojedli, takže jsou spokojení a ten prázdný talíř jim tam vadit nebude. Moc ráda bych si s vámi povídala o tom, kolik káv z Nespressa už jste dneska vypil, povíte mi to ještě jednou?

#3: Vy nemáte kávu bez kofeinu? A TO JSTE KAVÁRNA?!!
Ne, nemáme bezkofeinovou kávu, neměli jsme a nikdy ji mít nebudeme. (Ne, to se vám vážně zdálo.) A to je zajímavé, vy si myslíte, že to snad ani nejsme kavárna, a my si myslíme, že mimojiné proto jsme dobrá kavárna. Ano, ve všech našich kávových nápojích kofein tímpádem je. I v latté. I ve frappé. V ledové kávě? Tak teď jste mě skoro dostala ... I tam!

#4: To je malinký! To u nás v kanceláři...
Ano, takhle veliké je to klasické espresso, jak jsme se domluvili. Ne, tohle je trochu jiné než váš pressovač doma. Hm, to my to vždycky děláme takhle malé. Ale co já o tom vím...

#5: Slečno, s vámi bych si povídal hodiny... Nemusíte za mnou ani chodit, já si stoupnu tadyhle za váma za bar
Zavíráme z osobních důvod majitelů a zrovna vám, kterého vidím poprvé, jsem celá žhavá říct pikošky z jejich osobního života. Dodám i vlastní. Tak paní majitelka je prostě taková křehká blondýna, je tady na to moc krásná. A my jedem do Las Vegas, chceme pořádnou kariéru! No kdybyste viděli ty potkany u popelnic, taky tu pracovat nechcete, vždycky se hádáme, kdo tam půjde... Slyšela jsem, že je někdo spláchnul do stoky a oni tam kvůli těm chemikáliím zmutovali, proto jsou tak velcí.

#6: Říkejte kavárně hospoda
"Máte nejhezčí záchody, jaký jsem v hospodě viděl! Fakt čistý. Ale ta káva, ta je drahá, my máme u práce automat, tam je to za pětku. Nemáte pivo?"

#7: Máte kávu?
Kávu, kávu... mívali jsme kávu. A hle, nějaká tu ještě zbyla, to máte teda zrovna dneska štěstí.

#8: 11:05 AM Máte otevřeno?
Dveře byly otevřené, svítí se, stojím za barem v zástěře. Vy jste ale Sherlock ;)

#9: Šel by teplý ledový ... ? 
Co je ten domácí ledový čaj? To si vyberete nějaký čaj, my vám ho čerstvě připravíme a zchladíme ledem. Aha aha, tak víteco, mohla bych si to dát bez toho ledu?

#10: Cappuccino bez mlíka
Facepalm! 

#11: Na espressu mi plavou ohavné tečky. Můžete mi to radši udělat ještě jednou?
Ano, vůbec se nedivím, že jinde jste je na kávě neměl... A sakra, je to tam zas. Magic!

#12: Měli jste na facebooku, že máte kolumbijskou kávu. Co v ní je? 
Pot a krev kolumbijských hispánců. Jestli chcete něco spešl, šnupněte to. 

#13: V kavárně xxx mají speciální kávový nápoj něcoakafancykůlhipsterdrink. Tady jsme to nenašli. Co nám navrhujete? 
Jít tam! Nebo že bych udělala nějaké kouzelnické číslo?

#14: Máte záchody?
Tak to nás mrzí. Zrovna na záchody jsme zapomněli, všichni tu chodí čůrat na zahrádku. 

#15: Nemůžete mi do toho hrníčku dát horkou vodu? Dal bych si tam ten použitý sáčkový ovocný pickwick ještě jednou. Sedím tu u notebooku už dvě hodiny a je mi docela zima... Neodnášejte to, ještě tam mám mililitr!

#16: Ta čokoláda s chilli/hermelín s brusinkama, je to dobrý? Mně se to zdá divný.
Jste bystrá, máme to tady pro obzvlášť zlobivé zákazníky. 

Tak tohle jsou evergreeny z života vyhořelého baristy. Mám vám vykládat tu o tom, jak mi zákaznice chtěla sníst moji svačinu z domu? ;)


15 komentářů:

  1. Ano, vykladat! Jinak koukam, ze jsem opravdu o hodne prisel, kdyz jsem v kavarne nikdy nepracoval ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu tedy osobně, stojí za to :) Jinak souhlasím, že práce v kavárně je zážitek a jsem za ty zkušenosti moc ráda, to je škola života! ;)

      Vymazat
  2. Hani, krásně a výstižně sepsáno! Kdyby jsi chtěla napsat pokračování, dodám min. 20 dalších kousků. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jistě, až zas budu mít v Šálku kancelář aka detashiované pracoviště, dáme to určitě dohromady ;) Je to dobrá forma odreagování!

      Vymazat
  3. Divím se, že není zmíněno piccolo... I když to už je asi moc profláklý customers' shit. :) Jinak #10 se mi ani nechce věřit, rozplakala bych se jim tam do toho cappuccina bez mlíka. Díky za pěkný článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta je taky moje oblíbená :) Kdybych byla v nějakém seriálu, donesu jí espresso v šálku na cappuccino a budu tvrdit, že pěna teda není mléčná, ale imaginární :) takhle jsme tam na sebe jen trochu bezradně koukaly, když jsem se jí ptala, jak si to teda představuje, přiznala, že neví...

      Vymazat
  4. Proč mi to jen připomnělo provoz v c\_/ chacháá

    OdpovědětVymazat
  5. Ne každý má cappuccino s mlékem rád :D

    OdpovědětVymazat
  6. Kavárně, stejně jako restauraci, crepérii, tratorii, osterii i baru s klidem "hospoda" říkám a nevidím na tom nic pejorativního.
    Stejně jako každé hospodě, o níž se chci vyjádřit pejorativně, říkám pajzl.
    Nevidím důvod, proč by se měl personál/majitel cukat, když mu jeho hospodu někdo pochválí. Horší bude, až mu tu jeho caffeterii zjebe.

    Stejně tak nevím, co je divného na dotazu, zda má podnik v 11 dopoledne otevřeno.
    Již x-krát jsem vplul do hospody, kde na mě sice všichni čuměli jak puci, ale až po mém usazení (kdy patrně probíhala diskuse na téma, zda je kořen dostatečně bonitní aby byl vpuštěn 10 minut před otvíračkou) mi byla sdělena má nevítanost (od "Máme eště deset minut zavřeno!" po "Máme zavřeno... Tak jestli chcete, můžu vám přinýst colu, ale kávovar eště nejede.").

    Sečteno a podtrženo - chápu, že spousta z nahoře napsaného jsou kraviny, které Vám sdělují hovada... Na druhou stranu, kávová kultura je (rovnoměrnou zásluhou klientely i personálu) v ČR stále prakticky nulová, takže když se v kavárně pohybujete, měla byste počítat s tím, že Vám křupanské dotazy (a jak jsem snažil vyjevit, ne všechny uvedené do této kategorie spadají) kladeny budou. Jestli Vám vadí, že se Vás klient na něco ptá, dost možná je na čase zvážit změnu kariéry. Bez urážky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mno to máte pravdu! Ono je to v kavárně pěkně napytel. Můžete dělat cokoliv, edukovat, být příjemný, žonglovat s hořícími podnosy a pak zjistíte že to nejde, lidi jsou pořád jen lidmi. I když jste pláli více než Olympijský oheň sbalíte si konvičky, zástěru pověsíte na hřebík a celou zuboženou kávovou kulturu necháte za sebou. Vrátíte se raďeji do zaměstnání, které jste opustil kvůli svému zamilování do kávy, nejspíš lépe placeném.

      Z Vašeho příspěvku chápu, že se cítíte dotčen, kontroverze prodává! Zaujme, naštve, nutí k reakci... Prosťe dobrý článek! Už to, že ho čtete Vás odlišuje od "těch ostatních" žádný strach;)

      S těmi hospodami skutečně nesouhlasím. Generalizace je metlou lidstva! Vládnout logos (slovem) je naše výsost a měli bychom o jazyk pečovat. Rozdílnost mezi pojmy bar, restaurace, kavárna, hospoda, pajzl je velice markantní a rozhodující. Stejně jako termíny presso a piccolo vypuštěné z úst zákazníka, mi o člověku prozrazují vše a ovlivňují můj pohled na něj. Nezkracujme, negeneralizujme, žijme to celé a úplné ve všech souvislostech:)

      S pozdravem
      Jaroslav Slámečka

      Vymazat
    2. Strachu mne zbavovat nemusíte, děkuji za projevenou účast.
      Ono je to se mnou jako s tím dobromyslným baristou, který připravuje kávu z lásky k ní i k lidem celého světa, a zlí zákazníci jej připraví o iluze - jako on mám možnost tento článek pověsit na ten imaginární hřebík a dál se jím nezabývat.

      Přesto se zatím pokusím reagovat. Mícháte trochu ta příslovečná jablíčka s hruštičkami: Presso je nepěkná zkrácenina, zatímco piccolo je úplná kravina.
      Hospoda není ekvivalentem pajzlu - a hlavně, má pointa tkvěla jinde. Osobně bych byl jako provozovatel určitě spokojen při konstatování "Máte pěknou hospodu, rád se vrátím." a naopak by mě moc nepotěšilo "Vaše osteria stojí za hovno." Tam jsem se snažil mířit, když má autorka článku pocit, že je třeba, aby její podnik její klientela nazývala dle jejích představ. Toť z mé strany vše. :)

      Vymazat
  7. Ku mne do kaviarne raz prišla slečna a pýtala si lattečko bez mlieka. Jedna kamarátka sa zas divila, keď videla mlynček a prípravu kávy a potom povedala, že si myslela že tam pripravujeme kávu z nesky. takže tak

    OdpovědětVymazat
  8. No... k nám chodí do kavárny zákazníci a dožadují se rozpustné kávy nebo i lépe, rovnou 3 v 1 a jsou strašně překvapeni, že to bohužel nevedeme :)

    OdpovědětVymazat
  9. Host "Dobrý den kouří se u vás"
    Barman "ne jedině na zahradce"
    Host "dobře půjdu tam"
    o 30 min. později
    Host "vedete cigarety"
    Bartman "né jsme nekuřácká kavárna"
    Host "no to by mě nenapadlo že v hospodě nebudou mít cigára"

    OdpovědětVymazat