čtvrtek 29. dubna 2010

Marilyn Café

Vzhledem k dluhodobé neschopnosti našeho hodnotícího výboru se scházet zase přidávám jednu "svoji" rybu. Když se nadhodí Marilyn Monroe, nejspíš vás napadne nějaký filmový šantán, třeba ten, v kterém zpívala známé poupoupidou. Marilyn Café vám spíš připomene nějaký snack bar z lepšího či horšího filmu v náhodné scéně, v které se vám režisér snaží dát najevo, že se odehrává v Americe. Kulatý bar, kávovar ve stejném stylu, pastelové barvy, neony. Čekali byste možná hranolky v košíku a překapávanou kávu, kterou vám servírka v puntíkovaných šatech ve stylu šedesátých let, s blond parukou a komickými brýlemi, naleje z konvice ještě před tím, než vám přinese muffin. Zřídka kdy dokáže spustit čistě interiér takovou lavinu asociací.

Marilyn Café prvoplánově takovou atmosféru připomíná. Je ovšem zjemnělá blýskající se čistotou jako z reklamy a spoustou živých květin. Ač ve vás, možná jako ve mě, taková vlna Ameriky vyvolává pocity úzkosti, zkuste na své fobii zapracovat a zastavit se tam. Je to malá kavárna, která neposkytuje moc útulnosti pro dlouhé vysedávání a filozofování, pokud někomu však tento mírně sterilní koncept sedne, nabídka ani personál mu už sympatie rozhodně nesebere. Ze dvou stran má místo stěny čiré sklo, zapadá tak sice do konceptu obchodního centra Eden, v kterém se nachází, nicméně se domnívám, že to z ní udělalo podnik více funkční než příjemný. Škoda!

Nejzajímavější charakteristika místního espressa je, že je za 39 czk. Dostanete za to šálek čerstvě namleté Pavin Caffé, barista v originální zástěre Marilyn Café je určitě z těch zkušenějších. Víc k ní dnes psát nebudu, protože venku bylo teplo a já sáhla po cappuccinu se studenou mléčnou pěnou, chuť kávy to dost přebilo a hlavně to mělo naprosto příšerný estetický dojem :) určitě bych doporučila jiné servírování tohoto nápoje. Za 46 czk jsem čekala větší zážitek, ale kavárna funguje snad dva týdny a zaběhává se, takže bych jim chtěla dát prostor pro ustálení. Jako první dojem to na tu cenu nebylo dechberoucí, bohužel se to dá těžce omlouvat, když se hned připojili k dražším podnikům a ceny mají velmi podobné jako CoffeeClub. Z toho co jsem obkoukala bylo americano spravné, mléko ohřáté, malý panák vody přítomen, sladkost nikoli, o chuti vám ale bohužel budu moci napsat až příště.

K ostatní nabídce? Zváště zajímavé jsou limonády s ledovou tříští, netradiční čaje a skutečně domácí koláče. Je to rozhodně nabídka, která se vymyká, a ač není lístek dlouhý, zaujme. Vzhledem k tomu propracovanému konceptu interiéru bych si ale dovolila poznamenat, že mohli jít s tou Amerikou ještě o kousek dále a pokusit se v tomto duchu i více vyladit nabídku. Obsluha zde ale byla perfektní, s přehledem o nabídce, velmi akční i ochotná, zajímala se, co bylo dobře a co špatně, no možná jsme ji za těch 20 min měli nakonec u stolku až moc často :-) doufám, že jim ta začátečnická snaživost neopadne!

Marilyn Café by si zasloužilo recenzi až za nějaký čas. Za pár týdnů mají šanci vypilovat těch pár provozních nesrovnalostí (jako několik chybek v lístku, nesrovalosti s cenami v kase apod.), ale dovolila jsem si ho sem nemilosrdně napsat už teď, abych jej dostala do podvědomí, protože je to na Brno dost netradiční podnik a upřímně doufám, že když půjdete kolem, stavíte se aspoň na coffee to go a něco nám sem taky napíšete ;) Ve vzdálenosti méně než 50 m mají konkurenci MCaffé a Coffee and Play, tak jsem zvědavá, jak to asi zvládnou a držím palce za snahu brněnskou říši kaváren rozšířit o kvalitní podnik, který je skutečně trochu jiný.

UPDATE: kavárna bohužel skončila.

15 komentářů:

  1. no já jsem byl v Marilyn cafe několikrát už jen kvůli tomu že za barem je mistr světa v latte artu roku 2009 a to co je výše napsáno bych komentoval jednou větou - napřed ukaž svůj podnik, co jsi v životě dokázal a potom srovnávej a hodnoť!
    jen více takových netradičních podniků s netradiční a pro mě skvěle vybranou kávou ale hlavně se SPRÁVNOU cenovou politikou, všichni si musíme uvědomit jak chutná nějaká (špatně připravená) ale značková káva a netradiční, řekl bych nová káva kde vše je vysoce kvalitně připraveno a podáváno = majiteli dlouho a pečlivé vybíráno a sladěno ------> kavárna pro mě super!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravim. Tak na srozumenou, tenhle post kavarnu nesrazi, naopak jsem na ni chtela upozornit jako na zajimavy podnik na dobre ceste. Ze tam poukazuji na par nesrovnalosti, je pochopitelne, protoze zacinaji, na druhou stranu ale nevidim duvod, proc bych ja jako zakaznik mela neco omlouvat nebo privirat oci. Nic dokazovat dle sveho nazoru nemusim - nehodnotim kavarnu z pohledu majitele, ale zakaznika, a nechci nikoho pomlouvat, naopak verim, ze to muze byt cenna zpetna vazba. Rada bych vsak zduraznila, ze je to pouze muj subjektivni dojem z jedne navstevy, ktery se odrazi od standardu na tomto blogu mnohokrat propagovanych, a ktere nemusi byt sdilene vsemi, to jednoznacne priznavam.

    Barista at je mistr sveta v cemkoli, studena mlecna pena byla naslehana strojkem a fakt to nevypadalo lakave, to byl jediny point toho, co jsem tam napsala, proste jsem cekala vetsi paradu. Jakmile tam ale pujdu priste, s radosti sem podam report o jeho svetovem krasnem latte artu i s obrazkem:) a tesim se, az sem o kave napisu vic. Poznmaku, ze je espresso drahe si kazdy prebere jinak, nekdo samozrejme i jako znameni, ze tam by to mohlo stat zato. Kazdopadne za pozitivni reakci na kavarnu dekuji, jen me mrzi to nedorozumeni, protoze i ma reakce pozitivni mela byt.

    OdpovědětVymazat
  3. Bohužel se mě ale vaše reakce jako pozitivní moc nejeví. Asi jste zvyklá měřit přísným kritickým metrem. Nejspíš budete vnitřně dost chladná, ale to sem asi nepatří.

    OdpovědětVymazat
  4. jééé, já jsem dostal doporučení se na tyto stránky kouknout a vidím že je tu i živo :-)
    v Marilyn jsem byl a líbí se mi moc, kafe luxusní a co se týče výše zmíněného myslím si že to to nevyznělo jednoznačně proto to napísu já - DÁVÁM PALEC NAHORU!! JEN VÍCE SKVĚLÝCH KAVÁREN!! a káva Pavin sic jsem měl trošku obavu je super!! Krásně plné espresso jako v Itálii!! Zase se stavím.
    Libor

    OdpovědětVymazat
  5. Stavil jsem se do Marylin Café a z vlastní zkušenosti musím říci, že mě interiér chytil za srdce. Něco takového tu opravdu chybělo. Čisto, klid, pohoda a velice příjemná obsluha. Kávička na jedničku. Určitě se budu vracet. Jen tak dále a nepokažte si to.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkujeme za komentáře, jsme rádi, že se Marylin Café rozjíždí a získává spokojené zákazníky. Ostatně to byl i Sibylin záměr, jak jsem z textu pochopil. Rozhodně bych se ohrazoval proti jakémukoliv chladu kohokoliv z nás, i když kritičtí jsme a pevně doufám, že takových bude víc, protože i díky tomu se zvedá kultura kávarenství a gastronomie u nás. Toto pozvednutí vychází z velké části z hostů a to bychom si prosím, my milí návštěvníci kaváren, měli uvědomit.

    OdpovědětVymazat
  7. Marylin jsem navštívila krátce po jejím otevření a jak již zde velmi výstižně padlo, interiér mě chytil za srdce. Rozhodně je to originální a velmi poctivě provedeno. Přiznám se, že jsem člověk, který se v kávě příliš nevyzná a ani ji příliš často nepije. Kávu si dám jednou za čas v podstatě na chuť, ale pokud je káva dobrá, silně na sobě pociťuji její působení (tak nějak fyziologicky, dobrá káva mě nenechá v klidu :-)). V Merylin jsem ochutnala kávovou specialitu bonbon, což rozhodně není klasická káva a věřím, že odborník by mě za to ukamenoval... :-) Ale soudě podle své reakce to byla káva velmi dobrá. :-) Ale to bych asi měla nechat na posouzení přece jen někomu jinému. Co chci z nabídky zmínit jsou mimo již zmíněných čajů i mléčné koktejly. Banánovému s kořením jsem propadla a nabídka koktejlů dotváří tvář této kavárny. Jako poznámku k servírování musím uvést, že obsluha šla tak daleko, že barvy sklenic byly zvoleny podle pohlaví. :-) Obsluha výborná, příjemná a vstřícná. Z kavárny jsem nadšená, všude chválím a znovu a znovu se tam vracím :-) Doufám, že se jim bude i nadále dařit a přeji jim hodně štěstí a spokojených zákazníku. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Fobii z "amerického" interiéru může mít leda český zápecník, který v Americe nikdy nebyl.

    Kavárna vypadá fajn, akorát autenticky by měla mít jen "percolated coffee" a ne nějaké espressové libůstky. No ale jsem ochoten obětovat autenticitu chuťovému prožitku...

    OdpovědětVymazat
  9. Jo mimochodem. Slovo, které hledáte, není snack bar, je to DINER.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Diner

    OdpovědětVymazat
  10. diky za postreh, "diner" to vystihuje skvele.

    OdpovědětVymazat
  11. teda, zaujimava diskusia sa tu rozbehla... priznam sa, o tejto kaviarni som ani netusil a to ju mam par metrov od prace, zda sa :). kazdopadne, musim sa tam ist pozriet. som naozaj zvedavy na ten interier, kedze tento styl mam velmi rad, ale k dobremu espressu mi akosi nepasuje, skor, ako uz bolo pomenute, v takomto podniku by clovek cakal asi nieco ine. ale preco nie? mam rad experimenty a odvaznych ludi, ktori do nich idu. o to lepsie ak sa tieto experimenty vydaria. hned po tom, ako kaviaren "podrobim testu" tak pridem komentar ako z mojho pohladu dopadli :))
    marian

    OdpovědětVymazat
  12. Tak když jsem se tam vcera stavovala, tak ten Mistr sveta v latte art si asi zrovna odskocil:) cappuccino me neurazilo, ale ani nenadchlo, peny bylo malo a trochu jsem tam citila vic horky ocas, nez bych rada, mam radsi jemnejsi kavy, ale to je uz spis o osobnich preferencich.

    Naopak me velmi zaujalo servirovani, brandovane cokoladicky s podekovanim za navstevu (podotykam, ze slo o kvalitni cokoladu). Obsluha se zas dobre vyznala a maji opravdu delikatni zakusky, skoda ze vyrobce nechteli prozdradit:) tak dobry tvarohovy dort jsem uz dlouho nejedla, jasne bez sackove chemie, piskot domaci, opravdu vyborne a za ferove ceny. Mnam!

    OdpovědětVymazat
  13. Nově jim tam dodává sladkosti kamarádka, je to šikula, tak se nebojte ochutnat :)

    OdpovědětVymazat
  14. Náhodou jsem narazila na tento článek, tak si dovolím okomentovat - nově (pár měsíců) mám část dezertů v Marilyn na svědomí já, jen bych poopravila, že je tam nedodávám, nýbrž přímo na místě vyrábím, i když obsluhovat mě neuvidíte:) Proto bych všechny chtěla pozvat na pravý mascarpone cheesecake, smetanový dort s kokosem a malinami, krémový dort s jahodami nebo tiramisu na český způsob (vlastním jménem Tiramisu B. Holubové podle autorky, nejde o mě:) ). Do této kavárny jsem chodila ještě předtím, než se moje dorty staly součástí nabídky a musím říct, že kromě bezkonkurenční obsluhy má podle mě Marilyn nejlepší kafe v Brně, nikdy nemám dost jejich latté.

    OdpovědětVymazat
  15. R.I.P. místo kavárny je nějaká příšerná fastfood pizzerie...

    OdpovědětVymazat