pondělí 19. července 2010

Kavárna sama sebe označuje za kavárnu

Začnu podivnou otázkou, jejíž smysl brzy objasním. Máte rádi víno? Nejspíš ano a to je dobře, protože mezi kávou a vínem existuje hodně analogií, nebo je aspoň teď uměle vytvořím :)

Stalo se vám někdy, že na otázku, jaké mají víno, vám odpověděli, že červené a bilé a nic víc? Naštvalo by vás to? Asi ano. A že vám nalévají víno z krabice? Jak byste asi tak zareagovali v takové vinárně, šli byste tam ještě někdy?

S kávou se v podobné situaci však ocitáme mnohem častěji. Nevyzná se v ní často ani zákazník, ani ten, kdo vám ji podává, a ve velkém počtu případů espresso vůbec není espresso, jen černá hořká a nezdravá voda. Kde jinde by měli chtít dostat dobrou kávu než v kavárně? No není to logické?

Nikoho nenutím, aby se za kavárnu označovali. Pokud to však už jednou udělají, jako zákazník něco očekávám. Pro majitele přidávám návodný lehký klíč, jak zjistí, jaký podnik podle této jednoduché logiky vlastně provozují. Pokud prodáváte víc čaje než kávy, jste podle mě čajovna. Jestli čokolády, pak jste čokoládovna. ... Dál už to jistě zvládnete sami.

2 komentáře: